Interim

Helj löser era interimsbehov av chefs- och specialisttjänster inom arbetsrätt, arbetsmiljö, förhandling, och närliggande HR-områden. När det är ändamålsenligt utifrån uppdraget bemannar vi med ett kvalificerat konsult-team. På så sätt minskar sårbarheten, samtidigt som ni får tillgång till en bredare palett av kompetenser.

Varför välja interimslösningar?

Det kan vara läge att anlita en interimkonsult när organisationen står inför utmaningar eller förändringar som kräver kompetenser ni saknar internt. Kanske har ni ett specifikt projekt som behöver experthjälp under en begränsad tid, eller står inför en omorganisation där extra stöd kan göra stor skillnad. Interimkonsulter kan snabbt fylla kompetensluckor och driva utvecklingen framåt. Det är också en effektiv lösning vid tillfälliga vakanser, såsom föräldraledighet, tjänstledighet eller sjukskrivning..

Genom att anlita en interimskonsult får ni bland annat:

  • Snabb tillgång till kompetens: Fyll vakanser på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra oförutsedda händelser.
  • Specialistkompetens: Tillför expertkunskap för specifika projekt.
  • Stöd vid omstruktureringar: Hjälp med att implementera nya strategier eller system.
  • Effektivitet: Interimskonsulter arbetar målinriktat för att leverera resultat inom den givna tidsramen.

Våra tjänster

Vi är specialister på interimstjänster inom arbetsrätt, förhandling och närliggande HR-områden. Vi kan även stödja er genom att ta oss an roller inom medbestämmande- och samverkansorgan som arbetsmiljökommittéer och andra sammanhang där ni möter fackliga representanter och skyddsombud.

Våra konsulter är erfarna och kan snabbt anpassa sig till nya arbetsmiljöer och projekt. Vi erbjuder flexibla lösningar som kan anpassas efter era specifika behov, både på hel- och deltid samt under kortare eller längre perioder.

Är ni intresserade av att veta mer och vill utforska hur vi kan anpassa våra tjänster för just era behov och intressen? Kontakta oss redan idag!